Minik Kuşlar ve Bir İblis
2015
Deniz tuzu, ahşap masa ve sandalyeler, bakır kazan ve kâseler, gümüş kaşıklar, kullanılmış-bale-ayakkabısı-çorbası, hoparlörler ve ses
1979’da Offenbach, Almanya’da doğru. Londra’da yaşıyor. Filmleri, canlı performansları ve çizimleri, bedenin kırılganlığıyla ve mekânların sosyo-politik içerimleri ile ilgilidir. Schwindt, İstanbul’da, iri taneli deniz tuzunu, antik bir ahşap yemek masası ve sandalyeleri, bir kuş gözlemcisi ve yağla doldurulmuş kuşları, bir şeytan ve bir kazanda, kâselerde ve kaşıklardaki giyilmiş-bale-ayakkabısı-çorbasını bir araya getiren bir enstalasyonunu sergiliyor. Hoparlörlerden, okyanusları bağlamak için kuzey buz denizinden geçen “Kuzey Denizi Rotası”nı söyleyen bir opera duyulmaktadır. Malları tüm dünyada dolaştırmanın sorumluluklarının, kapitalist özgürlük, erişim ve bağlantılılık fantezisinin ve işçinin bedeninin kırılganlığının bir sorgulanışıdır bu – hareket eden ve düzeni olmayan, tahrip edici ekonomik ve toplumsal etkiler pahasına çoğu zaman fareyi bir kez tıklatarak sipariş edilebilen malların taşınmasının yavaşlığı ve ağırlığının.
Sanatçının ve Zeno X Gallery, Antwerp (BE)’nin izinleriyle.
Little Birds and a Demon
2015
Sea salt, wooden table and chairs, copper cauldron and bowls, silver spoons, used-pointe-ballet-shoe-soup, speakers and sound
Born in 1979 in Offenbach, Germany, Schwindt lives in London. Her films, live performances, sculptures and drawings are concerned with the fragility of the body and the socio-political implications of spaces. In Istanbul, Schwindt presents a new installation that combines coarse sea salt, an antique wooden dinner table and chairs, a birdwatcher and birds filled with oil, a demon and a worn-ballet-pointe-shoe-soup in a cauldron, with bowls and spoons. From the speakers, an opera sings of the ‘Northern Sea Route’ that cuts across the Arctic waters to connect the oceans. It questions the capitalist fantasy of freedom, access and connectedness, underlining the responsibilities involved in moving goods across the globe – the fragility of the worker’s body, and the heaviness of the transport, slow and unsteady, often ordered through a mouse click with violent economic and social implications.
Courtesy the artist and Zeno X Gallery, Antwerp (BE).