Christine Taylor Patten

Biyografi

mikro / makro 1001 resim
1998–2015
Karga tüyü kalem ve kâğıt üzerine mürekkep / Crowquill and ink on paper

Hayal Et üssü 7
Karga tüyü kalem ve kâğıt üzerine mürekkep
2015

1940, Los Angeles doğumlu olan sanatçı halen yaşamakta olduğu Vadito dağlarının bulunduğu New Mexico’ya taşınmadan önce Frankfurt ve Los Angeles’ta öğrenim gördü. Sanatçı çizmeye kendini adamış bir şekilde şeylerin oluşumu ile çizginin potansiyeli ve sonsuz olanaklarını keşfetmektedir. Patten, 2.001 adet işten oluşan “mikro/makro” serisine 1998 yılında başladı: “makro” adlı 2 metreye 7 metrelik bir çizim ve 2000 adet 2,5 santimetreye 2,5 santimetrelik çizimler dizisi; tamamı bir karga tüyü kalem ve kâğıt üzerine siyah mürekkep gibi asgari malzeme kullanılarak üretilmiş. Evrenin kendisi gibi bu ufacık çizimler de bir başlangıç noktasından açılarak, düzensiz organik dalga örüntülerine dönüşerek büyüyor. Miladi takvimimizin iki binyılını temsil eden dizgiyi ayrıntılandırmak için her çizim bir önceki çizimde yer alan bir olaydan yola çıkıyor. Bu ufacık mekânda zaman, mekân, enerji ve biçim ortaya çıkıyor; çizimin –organikten geometrik soyutlamaya– tüm kelime dağarcığı oluşan ve değişen bir dünyayı ve evreni devasa bir ölçekte gözlerimizin önüne seriyor.

Sanatçının izniyle.
Hauser & Wirth’ün desteğiyle sergilenmiştir.


Biography

micro / macro 1001 drawings
1998–2015
Crowquill and ink on paper

Imagine7
Crowquill and ink on paper
2015

Born in Los Angeles in 1940, Patten studied in Frankfurt and Los Angeles before moving to New Mexico, where she currently lives in the mountains of Vadito. Committed to drawing, she explores the becoming of things, and the infinite possibilities of the line. In 1998, Patten began the ‘micro/macro’ series, which consists of 2,001 works: one 7 x 24 foot drawing, titled ‘macro’ and a continuum of 2,000 1 x 1 inch drawings, all of them drawn with minimal material – a crowquill pen and black ink on paper. Like the universe itself, these tiny drawings unfold from an initial dot or point, and grow into irregular organic wave patterns. Each drawing moves out from some event in the preceding one, in order to describe the sequence that represents the two millennia of our common era. In this tiny space, time, space, energy and form emerge, and the entire vocabulary of drawing – from organic to geometric abstraction – reveals a universe becoming and changing on a vast scale.

Courtesy the artist.
Presented with the support of Hauser & Wirth.