Biyografi

Tuz (Bir Koleksiyon)
2013–14
Tuzlanmış bir top, iki adet bulunmuş kartpostal, guaş

1965’te Canterbury’de doğan Tacita Dean, Berlin ve Los Angeles’da yaşıyor ve çalışıyor. Tuz (Bir Koleksiyon) (2013–14), Utah’da bir potas işletmesinde üretilen tuzlanmış bir topun yanı sıra, tuzla bağlantılı konularla ilgili elle boyanmış kartpostallar içeriyor. Bu eser, maddeselliğin neden önemli olduğunu, geçmekte olan zamanı, onun gizemlerini, projeksiyonlarımızı ve aynı zamanda, bedenlerimizdeki hem acı verici hem de güzel olan değişim mekanizmalarını anlatır. Gerek Robert Smithson’ın Sarmal Dalgakıran’ından gerekse roman yazarı J.G. Ballard’ın The Voices of Time (1960) [Zamanın Sesleri] ve The Crystal World’ünden (1966) [Kristal Dünya] esinlenen bir dizi eserle ilişkilidir. İstanbul Modern’deki film programında yer alan Dean’in JG (2013) adlı film çalışması, analog filmin maddeselliği, özgüllüğü ve özgün özelliklerine gösterdiği ilgiyle ayırt edilir. Film, Smithson’ın Utah’daki Büyük Tuz Gölü üzerinde uzanan, kaya, tuz ve topraktan müteşekkil 460 metrelik bir sarmal olan, arazi sanatına ait meşhur çalışması Sarmal Dalgakıran’a yeniden uğradığı gibi, Smithson’ın bu arazi sanatı çalışması hakkındaki kendi filmine de göndermede bulunuyor. Film adını roman yazarı J.G. Ballard’ın isminin ilk iki baş harfinden alıyor. Ballard, 2009’daki vefatından hemen önce yazdığı bir mektupta, Dean’in Dalgakıran’ı “filminin çözeceği bir gizem” olarak ele almasını telkin etmiştir. JG’de Dean, diyafram aralığını farklı şekillerde maskeleyerek bir stensil etkisi yaratır ve filmi fotoğraf makinesinden birden çok kez geçirerek ışığa tutulan filmin farklı şekillerini tek bir kare içinde yan yana getirir. Dean’in Kanal’da sergilenen heykel işiyle birlikte, film bizi zaman, tuzlar ve kristaller, bunların simyası ve güzelliği üzerine düşünmeye zorlar.

Sanatçının ve Marian Goodman Gallery, New York’un izinleriyle.
Marian Goodman Gallery, New York’un desteğiyle sergilenmiştir.


Biography

Salt (A Collection)
2013–14
1 salinated ball, 2 found postcards, gouache

Born in 1965 in Canterbury, Tacita Dean lives and works in Berlin and Los Angeles. Salt (A Collection), (2013–14) features a salinated ball made in a potash plant in Utah, as well as hand-painted postcards of subjects connected to salt. This artwork speaks of why materiality is important, of time passing, its enigmas, our projections as well as the mechanisms of change in our bodies that are both painful and beautiful. It belongs to a body of works inspired both by Robert Smithson’s Spiral Jetty (1970) and novelist J.G. Ballard’s The Voices of Time (1960) and The Crystal World (1966). As part of the film programme at Istanbul Modern, Dean’s film work JG (2013) is characterized by a concern with the materiality, specificity and unique properties of analogue film. Her film revisits Smithson’s famous land artwork Spiral Jetty, a 460-metre-long coil of rock, salt and earth that extends into the Great Salt Lake in Utah, as well as making reference to Smithson’s own film of the land artwork. The film takes its title from the first two initials of novelist J.G. Ballard, who – in a letter shortly before his death in 2009 – suggested that Dean should treat the Jetty as ‘a mystery that your film will solve’. In JG, Dean creates a stencilling effect by masking the aperture gate in different ways and, by passing the film through the camera more than once, she juxtaposes different shapes of exposed film in a single frame. Together with her sculptural work here in The Channel, the film compels us to think of time, of salts and crystals, their alchemy and beauty.

Courtesy the artist and Marian Goodman Gallery, New York.
Presented with the support of Marian Goodman Gallery, New York.