Biyografi

Floração (Çiçeklenme)
1968
Boyanmış ahşap

Relevo Ibiza (İbiza Rölyefi)
1961       
Japon kâğıdı üzerine doğal pigmentler

Relevo Ibiza (İbiza Rölyefi)
1960’lar
Japon kâğıdı üzerine doğal pigmentler

1921 Polonya doğumlu, Brezilya vatandaşı olan sanatçı, 1972’den beri güney Bahia’da yaşıyor ve Nivo Viçosa’daki Sitio Natura çiftliğindeki stüdyosunda çalışıyor. Krajcberg bir çevrecidir, resimlerini suların sürükleyip getirdiği kütükler üzerine yapar; sedir ağacından ve Amazon Ormanları’nın tahrip edilmesini fotoğraflamak ve belgelemek üzere yaptığı gezilerde topladığı organik malzemelerden heykeller yaratır. Soykırımdan kurtulan bir mülteci olarak II. Dünya Savaşı’ndan sonra Sovyetler Birliği’nde yaşadı ve sonra, 1950’lerin başında Brezilya’ya yerleşmeden önce, Stuttgart'a, Paris'e ve oradan İbiza’ya geçti. Yerli hakları için mücadele eden bir aktivist olan Krajcberg, sanat eleştirmeni dostu Pierre Restany ve ressam Sepp Baenderenck ile birlikte Amazonia’nın iç kesimlerine yaptıkları bir yolculuğun ertesinde yazdığı Manifesto du naturalisme integral o Manifeste du Rio Negro’yu 1978’de yayımladı. Kanal’da sanatçının, Brezilya bitki yaşamının çeşitliliğinin ve canlılığının kanıtı olan bazı doğa resimlerinin renkli baskıları ve olağanüstü beyaz ahşap tablolarından birinin yanında, Japon kâğıdı üzerine yaptığı iki rölyef sergileniyor. Modernist tek renkli resim burada tek başına yaşayan bir bitki biçiminde boy verir ve onun kavisli gölgesi de oyuludur – karenin ötesine gelişen yaşam.

Fernanda Feitosa ve Heitor Martins Koleksiyonu ile Andrea ve José Olympio Pereira Koleksiyonu.
Andrea ve José Olympio Pereira ile Centro Cultural Brasil-Turquia’nın destekleriyle sergilenmiştir.


Biography

Floração (Blossom)
1968
Painted wood

Relevo Ibiza (Ibiza Relief)
1961       
Natural pigments on Japanese paper

Relevo Ibiza (Ibiza Relief)
1960s
Natural pigments on Japanese paper

Born in Poland in 1921 and a naturalised Brazilian, Krajcberg has lived in the south of Bahia since 1972, where his studio is on Sítio Natura farm, in Nova Viçosa. An environmentalist, he paints on driftwood and makes sculptures with cedar wood and the organic materials he collects during his trips to the Amazon to photograph and document its deforestation. A refugee from the Holocaust, he lived in the Soviet Union after World War II, and then travelled to Stuttgart, Paris and Ibiza before moving to Brazil in the early 1950s. An activist for indigenous rights, in 1978 he published the Manifeste du naturalisme integral o Manifeste du Rio Negro, written after a journey to the depths of Amazonia with fellow art critic Pierre Restany and painter Sepp Baenderenck. In the Channel, some colour prints of his pictures of nature are exhibited that testify to the diversity and vitality of Brazilian plant life, as well as two reliefs on Japanese paper. Also on display is one of his magnificent white wooden tableaus, where the modernist monochrome flourishes into a plant off the pictorial grid, and its shadow is carved as well – life growing beyond the square.

Collection Fernanda Feitosa and Heitor Martins, and Collection Andrea and José Olympio Pereira.
Presented with the support of Andrea and José Olympio Pereira, and Centro Cultural Brasil-Turquia.