Biyografi

Okuyucuya Bir Diğer Mektup
2015
Lazer kesim kutular, ahs¸ap nakliye sandıkları

1914 yılının sonlarına doğru, Harbiye Nazırı Jön Türk Enver Paşa, yok olma tehlikesiyle karşı karşıya olduğu düşünülerek ve/veya savaşın yol açabileceği zararlardan korumak için, yüzlerce İznik motifinin toplanarak saklanmasını emretti. Bu motifler  kutulanarak ve sandıklanarak İstanbul’daki birçok bankanın kasasına istiflendi. Kimse motiflerin üzerlerindeki koruma kalkanını aşarak savaş sırasında bir şekilde dışarı sızabileceğinden şüphelenmemişti. Hükümet yetkililerinin çoğu, motiflerin ihanet ve devlete karşı yıkıcı faaliyet suçundan 1919–1920 Harp Divanı’nda yargılanmasına uğraşırken, sadece bazıları, motiflerin aslında onları uzun süre önce terk eden mavi, yeşil ve kırmızı renklerini aramak için kasalarından çıkmış olduğunu fark etmişti.

Sanatçı ve Sfeir-Semler Gallery, Beirut ve Hamburg’un izinleriyle.
Sarah Benjamin ve Phillip Keir’in destekleriyle üretilmiştir.


Biography

Another Letter to the Reader
2015
Laser cut boxes, wooden shipping crates

Sometime in late 1914, Young Turk Minister of War Enver Pasha ordered the storage of hundreds of İznik motifs thought to be in danger of extinction and/or to protect them from war-time damage.  The motifs were crated, boxed and stored in various banks’ vaults in Istanbul.  Little did anyone suspect that the motifs somehow managed to sneak out during the war, leaving behind the safety of their shields. While most government officials accused the motifs of treason and subversion, and sought to bring them before the Turkish courts-martial of 1919-1920, few realized that the motifs had actually left their containers looking for the blue, green, and red colours that had long abandoned them.

Courtesy the artist, Sfeir-Semler Gallery, Beirut and Hamburg.
Produced with the support of Sarah Benjamin and Phillip Keir.