Michelangelo Pistoletto

Michelangelo Pistoletto (d. 1933, Biella) 1947’den 1958’e Torino’da babasının yanında bir resim restoratörü olarak çalıştı. 1950’lerde birçok otoportre dahil figüratif resimler yaptı. 1960–61’de yaptığı otoportrelerde tuvallerini metalik boya tortusuyla kapladı, ardından da tuvali komple cilalı çelikle değiştirdi. 1965–66 yıllarına ait Oggetti in meno’su [Eksi Nesneler] en eski heykel eserlerindendir. 1967’da üzerine çalışmaya başladığı performans sanatı Pistoletto’nun kariyerine film, video ve tiyatroyu kapsayacak şekilde yayılacaktı. Kurduğu Zoo grubuyla 1968–70 arasında ortak çalışmaya dayalı “fiillerde” bulundu. Sanat ile gündelik yaşamı birleştirme amaçlı bu performanslar stüdyosunda, okul ve tiyatro gibi kamu kurumlarında, Torino ve başka şehirlerin sokaklarında gerçekleşti.


Michelangelo Pistoletto (b. 1933, Biella) worked under his father in Turin from 1947 to 1958 as a painting restorer. In the 1950s he made figurative paintings, including many self-portraits. In his self-portraits of 1960–61, he covered his canvases with grounds of metallic paint, and subsequently replaced the canvas completely with polished steel. The Oggetti in Meno [Minus Objects] of 1965–66 are among his earliest sculptural works. In 1967 Pistoletto began to pursue performance art, an interest that would expand over his career to encompass film, video, and theatre. With the Zoo group, which he founded, Pistoletto presented collaborative ‘actions’ from 1968 until 1970. Meant to unify art and daily existence, these performances took place in his studio, in public institutions such as schools and theatres, and on the streets of Turin and other cities.


Beyoğlu
İstanbul Modern

Meclis-i Mebusan Cad.
Liman İşletmeleri Sahası
34433 Tophane