Zeyno Pekünlü (d. 1980, İzmir) sıradan metin ve görüntülerin biçimsel bozumu, bağlamsal kopuşu ya da kategorizasyonu yoluyla, malzemelerin toplumsal işlevlerini ters yüz eden işler yapıyor. İstiklal Marşı’ndan Yeşilçam melodramlarına uzanan Erkek Erkeğe, Sus Kimseler Duymasın, Hep O Şarkı gibi çalışmaları, farklı tahakküm biçimlerinin kamusal ve özel tezahürlerini kat ediyor ve iktidar teknolojilerini sorunsallaştırıyor. Önemli kişisel gösterileri arasında Bütün Mümkünlerin Kıyısında, Maksim Gorky Tiyatrosu, Berlin (2014); Beni Osman Öldürdü, Sanatorium, İstanbul (2013); önemli grup sergileri arasında da Erkek Erkeğe, Oberhausen Film Festivali, Berlin (2013); Erkek Erkeğe, Jewish Museum, New York (2015) bulunmaktadır.
Zeyno Pekünlü (b. 1980, İzmir) makes works which invert the social functions of materials through deformation, contextual detachment and categorisation of ordinary texts and images. Comprising a wide spectrum of material from the National Anthem to Turkish melodramas, her works such as Man to Man, Don’t Let Anyone Hear, and Same Old Song traverse public and private manifestations of various forms of subordination, and problematize the technologies of power. Recent solo exhibitions include At the Edge of All Possibles, Maksim Gorky Theatre, Berlin (2014) and Osman Killed Me, Sanatorium, Istanbul (2013). Recent group exhibitions include Man to Man, Oberhausen Film Festival, Berlin (2013), and Man to Man, Jewish Museum, New York (2015).